Colegiul Economic Buzău implementează în prezent proiectul   “INNOVATIVE TOURISM- COLLECTING CULTURAL HERITAGE THROUGH INTERGENERATIONAL WALKS finanţat în cadrul programului Erasmus + al Comisiei Europene, pe perioada 2018-2021.

Principalul scop al proiectului este acela de a îmbunătăţi calitatea vieții persoanelor de vârsta a treia, seniorilor, de a le facilita legătura cu generațiile mai tinere și procesul de comunicare cu acestea. Dar în același timp se urmărește îmbunătățirea imaginii comunităţilor în scopul atragerii de turişti  şi a creşterii capacităţii turistice, a dezvoltării micilor afaceri locale.

Prin urmare, caracterul de noutate al acestui proiect constă în faptul că se dorește o activare a persoanelor de vârsta a treia care vor fi încurajate să împărtășească povești, legende, anecdote despre locuri și oameni generațiilor mai tinere.

 

Instituțiile partenere ale acestui proiect sunt: Danske Gymnastik og Idrætsforen, Vestjylland/ Danemarca- coordonatorul proiectului, Ayuntamiento de Ceutí/ Spania, HOP UBIQUITOUS SL/ Spania, Gaziosmanpasa University/ Turcia, Stowarzyszenie Szansa dla Aktywnych/ Polonia, Grad Varazdin (City of Varazdin)/ Croația. Municipalităţi, organizații nonguvernamentale, unităţi din învăţământul profesional şi tehnic, universităţi şi o companie privată colaborează pentru a identifica metode de a pune în valoare resurse turistice relevante.  

 

“Nu este primul proiect internaţional la care este partener Colegiul Economic Buzău. Proiectul se dorește o continuare a proiectului IBRAVE- Improving Branding in Rural Areas through Vocational education care a fost derulat în perioada 2014-2016”, informeză prof. Cătălina Postovei, care spune că inovator la acest proiect este faptul că „se dorește dezvoltarea atractivității unei zone pentru localnici și pentru turiști cu ajutorul poveștilor spuse de locuitorii aflați la vârsta a treia.  Acest lucru se va realiza prin intermediul punctelor inteligente de interacțiune (POI) dezvoltate de partenerul spaniol HOP, care creează un spațiu fizic de informații în care toți cei care se apropie pot colabora printr-un telefon inteligent. Proiectul IBRAVE a explorat posibilitățile de utilizare a aplicațiilor ca instrument promoțional, precum și o modalitate de a oferi o experiență printr-o vizită ghidată, totuși inconvenientele aplicațiilor, mai ales dacă conțin videoclipuri, sunt că au nevoie de o mulțime de spațiu de depozitare pe telefonul tău inteligent; tehnologia proiectată de HOP are avantajul de a permite vizitatorilor să vadă videoclipurile fără a descărca o aplicație pe telefonul mobil. Când treceți lângă un punct inteligent de interacțiune, pe telefonul dvs. apare un mesaj silențios, permițându-vă să vedeți videoclipul, iar atunci când vă îndepărtați, mesajul dispare, deci nu este deloc intruzitiv .

O altă inovație a proiectului este posibilitatea de a exploata diverse forme de atracții turistice. Partenerii implicați în proiect provin din domenii diferite, astfel încât poveștile vor fi foarte diferite. „Dacă în vestul Iutlandei, în Danemarca, atracțiile sunt natura și siturile istorice, în sud-estul României, în Buzău, accentul se va pune pe istoria vinului, în timp ce în Polonia se vor afla poveşti și locuri legate de cel de-al doilea război mondial”, exemplifică iniţiatorii proiectului. „Prin acest proiect, vom fi capabili să desfășuram diferite puncte de interes inteligente care vor spune povesti diferite pentru localnici, noii veniți și turiști. Prin urmare, metoda pe care o vom disemina la sfârșitul proiectului va fi mai adaptabilă în orice municipalitate din UE în conformitate cu patrimoniul cultural local”, mai spune prof. Cătălina Postovei.

Care este calendarul activităţilor din proiect

 A avut deja loc prima întâlnire  a avut loc în Spania pentru a înțelege modul în care funcționează tehnologia proiectată de HOP și a vizita punctele de interes care există deja în Ceuti. 

Scopul acestei întâlniri a fost:

  • Clarificarea unei serii de aspecte practice ale proiectului
  • Introducerea și prezentarea partenerilor
  • Identificarea așteptărilor fiecărui partener și corelarea acestor așteptări cu activitățile proiectului
  • Prezentarea conceptului de stil de viață sănătos și modul de integrare a acestuia în proiectul nostru • Prezentarea celor două proiecte anterioare care au stat la baza acestui proiect
  • Explicarea tehnologiei HOP
  • Prezentarea expertizei și a competențelor pe care partenerii le dețin și le aduc în acest proiect.

Cea de-a doua întâlnire va avea loc în Polonia în mai 2019, iar SDA va fi partenerul principal. Tema acestei întâlniri este "Formarea și dinamizarea grupurilor intergeneraționale".

 A treia reuniune transnațională va avea loc în Croația în septembrie 2019, iar Grad Varazdin va fi partenerul principal al acestei reuniuni. Tema acestei întâlniri este "Povestirea ca un instrument de comunicare".

Cea de-a patra reuniune transnațională va avea loc în România în mai 2020, iar Colegiul Economic Buzău va fi partenerul principal. Tema acestei întâlniri este: "Proiectarea plimbărilor noastre culturale".

 Cea de-a cincea reuniune transnațională va avea loc în Danemarca în septembrie 2020. Tema acestei întâlniri este: "POI & Co + Crew App"

 A șasea întâlnire - "Conferința finală" va avea loc la Ceuti în ianuarie. 

Scopul întâlnirii: • Elaborarea raportului final • Pregătirea evenimentelor de multiplicare • Diseminarea • Bugetul

 

Cum a fost prima întâlnire de lucru

 

Povestea proiectului începe în Danemarca, când a şi avut loc deschiderea oficială

a proiectului, în data de 21 noiembrie, în cadrul Centrului Cultural al oraşului Ceuti. Reuniunea a debutat cu un cuvânt de bun venit adresat de primarul oraşului, Juan Felipe Cano care a urat participanţilor mult success în derularea proiectului.

Dimineaţa a fost dedicată unei mai bune cunoaşteri a partenerilor, a asociaţiilor/şcolilor acestora şi a comunităţilor din care provin. Au fost prezentate aşteptările participanţilor, punctual de pornire, riscurile la care este supus proiectul, realizările existente pe plan local.

A urmat vizitarea partenerului HOPU care a prezentat aplicațiile realizate care vor putea fi utilizate și în cadrul proiectului. Apoi a urmat o vizită a orașului Ceuti cu ajutorul aplicației dezvoltate de HOPU în parteneriat cu Primăria locală.

Ziua a doua a fost dedicată prezentării exemplelor de bună practică aduse de fiecare partener. Au fost discutate aspecte legate de implementarea proiectului.

A treia zi a fost dedicată identificării impactului pe care îl va avea proiectul cu ajutorul unei metode inovative propuse de partenerul danez. A fost prezentat logo-ul proiectului și au fost aprobate elementele de identificare ce vor fi utilizate pe tot parcursul proiectului. Partenerul din Turcia a prezentat posibilitățile de utilizare a metodei ”stoytelling” pentru realizarea unei legături mai bune între generații dar și pentru dezvoltarea companiilor și organizațiilor.

Colegiul Economic Buzău a fost reprezentat la întâlnire de cadrele didactice: Cătălina Ileana Poştovei, Adriana Aanton și Daniela Anghel.

Proiectul constituie o sursă de inspiraţie şi de bune practici pentru comunităţile locale care doresc să îşi dezvolte sectorul turistic, iar judeţul nostru are un mare potenţial neexploatat.